خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/25 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با معاون وزیر دادگستری گرجستان

احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه با کوچالر کیپانیدزه معاون وزیر دادگستری گرجستان دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه با کوچالر کیپانیدزه معاون وزیر دادگستری گرجستان دیدار و گفتگو کردند .



احمد علیرضابیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان مناسبات و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و گرجستان را در سطح مطلوب خواند و ارتباطات مردمی را زمینه گسترش و توسعه حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانست.



وی گرجستان را دوستی دیرینه با سابقه تاریخی مشترک خواند و گفت:« گسترش ارتباطات و همکاریهای دو کشور در سطح مجالس  و مردمی زمینه تعاملات بیشتر تجاری و اقتصادی و فرهنگی را فراهم خواهد کرد».



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ادامه خاطر نشان کرد:« تعهداتی که متضمن امنیت برای گردشگران و سرمایه‌گذاران دو کشور باشد به ارتقا سطح همکاری های فیمابین منجر خواهد گشت ». علیرضابیگی موانع بانکی را مشکل عمده بازرگانان و گردشگران در گرجستان نامید و تصریح کرد:«ما هنوز در زمینه امور بانکی به دستاوردی که منجر به حمایت از گردشگر و سرمایه‌گذار ایرانی باشد دست نیافته ایم».



 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود:«گام های خوبی در این راستا برداشته شده که زمینه انتقال مجرمین و زندانی ها را میسر خواهد کرد».



کوچالر کیپانیدزه، معاون وزیر دادگستری، ایران را کشوری قدرتمند در منطقه دانست و اظهار داشت:« ایران نقش مهمی در تحولات منطقه دارد و ما برای روابط دو جانبه احترام زیادی قایل هستیم». وی همچنین افزود:« موضوعاتی بین دو کشور وجوددارد که قابل حل و فصل است و امیدواریم در کوتاه مدت شاهد تحقق اهداف در راستای توسعه مناسبات فیمابین باشیم»./



پایان پیام

  • کد خبر : 276387
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار